Întemeiată în 1893 de către frații Charles și Frank Duryea, societatea a fabricat primul vehicul cu benzină din America.
Odată cu apariția, la începutul anilor 1900, a companiilor Ford, General Motors și Chrysler, a început producție de automobile în serie, iar străzile au fost în curând luate cu asalt de noile vehicule. Nu mai era decât un pas până când cineva să se gândească să folosească aceste mașini și în beneficiul serviciilor de poliție.
Frank Croul, comisar de poliție în Detroit, a fost printre primii care au avut o asemenea idee. Detroit era centrul industriei de automobile americane, unde își aveau sediile Ford, Packard, Cadillac și Studebacker.
Comisarul, care s-a aflat în funcție în perioada 1909-1913, le-a cerut autorităților orașului să cumpere o mașină pentru poliție, însă cererea i-a fost respinsă. Croul nu s-a lăsat și a investit 5000 de dolari (astăzi suma ar echivala cu 100.000 de dolari), achiziționând un Packard.
Mașina s-a dovedit foarte utilă în munca poliției, astfel că municipalitatea i-a decontat investiția, ba i-a oferit bani să cumpere alte șase noivehicule. Luând modelul Detroitului, în 1913, fiecare oraș american dispunea de câteva mașini de poliție.
Totuși, nu Croul a fost primul care a cumpărat o mașină pentru poliție.
În realitate, prima mașină de poliție a apărut la Akron, Ohio, fiind cumpărată de autoritățile orașului în 1899. Mașina fusese fabricată de societatea Collins Buddy și vândută cu 2400 de dolari. Două motoare electrice de doi cai putere punea în mișcare vehiculul cu baterie. Cu o viteză maximă de 30 de kilometri pe oră și o autonomie de 50 de kilometri, mașina era echipată cu faruri electrice, un gong și o celulă pentru arestați.
Mașina, creație a inginerului Frank Loomis, putea transporta 12 persoane și era condusă de ofițerul Louis Muelle Sr.
Prima misiune a echipajului a fost să aresteze un bețiv de pe străzile Akronului, care făcea scandal la intersecția străzilor Main cu Exchange, scrie Vintage News.
După acest indicent, mașina a fost folosită cu regularitate de către poliție până în anul 1900, când a avut loc în Akron cele mai grave tulburări de stradă din istoria statului Ohio. Acestea au fost provocate de agresiunea de către un bărbat pe nume Louis Peck asupra unei fetițe de șase ani. Arestat, Peck și-a mărturisit fapta.
La scurtă vreme, o mulțime de circa 300 de oameni s-a adunat pe străzi pentru a-l linșa pe Peck. Gloata a atacat clădirea municipalității cu cărămizi și dinamită, și i-a atacat pe pompierii care sosiseră să stingă incendiul.
În timpul protestelor, mașina de poliție a fost furată și aruncată în Canalul Ohio. A fost scoasă de aici a doua zi, reparată și repusă în serviciu. A fost folosită până în 1905, când a fost vândută cu 25 de dolari.