Evenimentul Istoric > Articole online > Caleidoscop > Foto document: Un Messerschmitt Bf 109 E3 testat în tunelul de vânt
Articole online

Foto document: Un Messerschmitt Bf 109 E3 testat în tunelul de vânt

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, tunelul de vânt pentru testarea aerodinamicii avioanelor Luftfahrforschungsanstalt Hermann Georing din Volkenrode, o suburbie a Braunschweigului, era cel mai modern din lume.

În imagine, se poate vedea cum era testat un nou model de Messerschmitt.

Pe vulturul de pe zidul din spate scrie: „Das deutsche Volk wird sich durch die Eroberung der Luft seinen ihm gebührenden Platz in der Welt erzwingen”.

Ceea ce înseamnă: „Poporul german, prin cucerirea cerului, își va câștiga locul său cuvenit în lume”.

Aparatul testat era de tip Messerschmitt Bf 109 E3. Fusese conceput de Willy Messerschmitt și Walter Rethel și a efectuat primul zbor de încercare în 1935.

Avionul, în întregime din metal, cu cockpit închis și cu tren de aterizare retractabil, era propulsat de un motor Rolls Royce Kestrel V, putând atinge o viteză maximă de 550 km/h, cu o autonomie de 660 de kilometri.

Măsura 8,65 metri în lungime și o anvergură de 9,87 metri.

Armamentul de la bord consta în două mitraliere și două tunuri de 20 mm.

Potrivit RareHistoricalPhotos, primul Bf 109A a fost utilizat în timpul războiului civil din Spania.

În septembrie 1939, Bf 109 a devenit principalul avion de vânătoare al Luftwaffe, înlocuind aparatele biplan, și a contribuit la superioritatea aeriană a Wehrmacht-ului în Blitzkrieg.

În timpul Bătăliei pentru Anglia, a fost întrebuințat și ca avion de vânătoare de escortă, rol pentru care nu fusese conceput inițial.

A mai fost utilizat și ca avion de vânătoare și bombardament dar și ca platformă de recunoaștere fotografică.

În ciuda unor rezultate amestecate deasupra Angliei, odată cu apariția variantei îmbunătățite Bf 109 la începutul lui 1941, aparatul s-a dovedit să fie un avion de vânătoare foarte eficient în invadarea Iugoslaviei (fiind folosit de ambele tabere), în Bătălia pentru Creta, în Operațiunea Barbarossa (invadarea URSS) și în Asediul Maltei.

Bf 109 a făcut mai multe victime aeriene decât oricare alt avion în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial.

Registration

Aici iti poti reseta parola