De ce a ascuns Michelangelo faptul că era stângaci

 

Născut la 6 martie 1474 în Caprese, Michelangelo Buonarroti  (decedat în 1564 în Roma) a fost, alături de Leonardo da Vinci, cel mai important artist în perioada de vârf a Renașterii Italiene.

El a fost considerat un geniu, însă puțini știu că era stangaci și a încercat toată viața să ascundă asta, cu succes de altfel.

În perioada sa de glorie, Michelangelo picta cu mâna dreaptă doar fiindcă a reușit din timp să renunțe la a mai utiliza mâna stângă.

La această concluzie au ajuns cercetătorii italieni, citați de revista de specialitate Clinical Anatomy

Într-o biografie ignorată aproape complet a asistentului lui Michelangelo, Raffaele da Montelupo, acesta susține că la muncile manuale precum gravura sau folositul ciocanului, Michelangelo a utilizat în continuare mâna stângă.

Un crucifix din lemn realizat de el în 1492, două schițe autobiografice și un poem din 1509 și 1525 au fost folosite pentru a analiza trecerea sa de la mâna stângă la mâna dreaptă în sculptură, scriere și pictură.

Cercetătorii oferă și o explicație plauzibilă.

Michelangelo a fost susținut și s-a aflat mereu în strânsă legătură cu biserica, iar aceasta considera că stângacii sunt trimișii Diavolului pe pământ.

Societatea din Vest a avut prejudecăți la adresa stângacilor până în anii 1970, folosirea mâinii drepte fiind o normă impusă tuturor.

De aceea stângacii erau obligați de mici să folosească doar mâna dreaptă la scris, acest lucru cauzând dereglări și probleme psihice de concentrare și de utilizare completă a potențialului creierului.

Ne putem doar întreba la ce nivel ar fi ajuns geniul lui Michelangelo dacă ar fi fost lăsat să picteze cu mâna stângă.