Online

Cum a ajuns Miliția sovietică să aibă limuzine străine

 Adrian Pătrușcă
Cum a ajuns Miliția sovietică să aibă limuzine străine

În ciuda cotelor infime de import ale URSS alocate automobilelor străine, miliția sovietică a fost (alături de nomenclatură) principalul beneficiar.

Automobilele străine ajungeau cu greu în Uniunea Sovietică, și atunci în număr extrem de mic.

O excepție notabilă a reprezentat-o modelul BMW-340, care a fost importat în URSS la sfârșitul anilor 1940 și începutul anilor 1950. Apoi, astfel de importuri au devenit rarisime.

Prima mașină străină a ajuns la Inspectoratul Sovietic de Stat al Miliției la sfârșitul anilor 1960. Era un Ford Galaxy Wagon, care era echipat cu aparatură a poliției americane, inclusiv girofar, megafon și sirenă.

La începutul anilor 1970, miliția a primit în dotare câteva mașini de lux din Vest: Mercedes W108.

Apoi a venitul rândul BMW. În 1973, producătorul german a avut prima sa expoziție în URSS, după care câteva zeci de mașini au intrat în dotarea miliției sovietice.

Au existat negocieri pentru deschiderea a două uzine BMW în URSS, una pentru automobile, alta pentru motociclete, dar înțelegerea a căzut.

Pe străzile Uniunii Sovietice au făcut senzație și automobilele Porsche 911 Targa (doar două!), ajunse tot la miliție.

Au existat chiar și dube americane Dodge.

Sau limuzine Volvo.

Toate, evident, pentru siguranța cetățeanului sovietic.

Inapoi la articole
Citește în continuare pe EVZ Istoric