Evenimentul Istoric > Articole online > Caleidoscop > Conceptul de asigurare în diferite jocuri
Articole online

Conceptul de asigurare în diferite jocuri

Asigurarea este un concept care oferă o plasă de siguranță împotriva pierderilor potențiale, iar aplicarea sa se extinde dincolo de lumea reală, în diferite contexte de joc.

De la jocurile de cazinou, la jocurile video, noțiunea de asigurare îi ajută pe jucători să gestioneze riscurile și să își protejeze investițiile.

În acest articol oferim opt exemple de implementare a asigurării în diferite jocuri.

Blackjack

În jocul de blackjack, asigurarea este un pariu secundar pe care jucătorii îl pot lua atunci când cartea cu fața în sus a dealer-ului este un As.

Acest pariu secundar este menit să protejeze jucătorul împotriva faptului că dealerul a nimerit un blackjack, ceea ce altfel ar duce la o pierdere automată pentru jucător. Pariul de asigurare poate fi de până la jumătate din pariul inițial.

În cazul în care dealerul are un blackjack, pariul de asigurare plătește 2:1, acoperind efectiv pierderea inițială a jucătorului. Deși poate oferi un sentiment de siguranță, asigurarea nu este un lucru care va apărea des într-un joc de blackjack. Totuși, este foarte bine ca jucătorii să cunoască toate detaliile jocului înainte de a încerca.

EVE Online – Asigurarea navelor

EVE Online, un popular MMORPG, dispune de un sistem de asigurare cuprinzător pentru navele spațiale ale jucătorilor.

Având în vedere costul ridicat al navelor și potențialul de pierderi catastrofale în bătăliile spațiale, asigurarea oferă o modalitate de a recupera o parte din investiție.

Jucătorii pot achiziționa diferite niveluri de asigurare, de la cel de bază până la cel de platină, care rambursează procente diferite din valoarea navei în cazul în care aceasta este distrusă.

Acest sistem încurajează jucătorii să se angajeze în lupte și explorări fără teama paralizantă că își vor pierde bunurile valoroase.

World of Warcraft – Asigurarea de deces

În World of Warcraft (WoW), există un mecanism de asigurare împotriva morții sub forma unor obiecte „legate de suflet” și a costurilor în moneda jocului pentru înviere.

Atunci când un personaj moare, jucătorii pot alege să învie la cel mai apropiat cimitir, suportând o pierdere de durabilitate pentru obiectele echipate și un cost în aur pentru a le repara.

În plus, echipamentul de nivel înalt este adesea legat de suflet, ceea ce înseamnă că nu poate fi tranzacționat sau vândut, protejând jucătorii de pierderea celor mai valoroase obiecte la moartea personajului din joc. Acest sistem asigură că, deși moartea are un cost, nu duce la pierderi ireparabile.

Final Fantasy XIV – Asigurare Retainer Ventures

În Final Fantasy XIV, jucătorii trimit reținători (NPC-uri) în aventuri pentru a aduna resurse și obiecte.

Uneori, aceste aventuri pot duce la pierderea unor obiecte sau resurse valoroase dacă retainerul eșuează.

Pentru a atenua acest risc, jucătorii pot investi în asigurări pentru reținătorii lor, asigurându-se că aceștia primesc compensații dacă o aventură merge prost.

Acest sistem de asigurare îi ajută pe jucători să își protejeze investițiile în reținători și obiectele valoroase pe care le adună în timpul jocului.

Seria XCOM – Asigurarea soldatului

În seria XCOM, jucătorii comandă escadroane de soldați împotriva amenințărilor extraterestre, fiecare soldat dobândind experiență și devenind mai valoros în timp.

Pierderea unui soldat foarte bine pregătit poate fi un eșec semnificativ.

Unele moduri ale jocului introduc conceptul de „asigurare a soldaților”, în care jucătorii pot pune deoparte resurse pentru a recruta și antrena soldați de înlocuire în caz de pierderi.

Această asigurare atenuează impactul pierderii personalului cheie, permițând jucătorilor să mențină o forță de luptă puternică.

Madden NFL – Asigurarea pentru accidentele jucătorilor

Madden NFL presupune ca utilizatorii să se ocupe de accidentările jucătorilor, care pot afecta grav performanța echipei.

Jocul include o formă de asigurare prin intermediul rezervei de accidentare și al sistemelor de gestionare a recuperării.

Jucătorii pot aloca resurse pentru a asigura timpi de recuperare mai rapizi sau pentru a asigura jucători de rezervă, reducând astfel impactul pierderii unor sportivi vedetă.

Această caracteristică de tip asigurare ajută jucătorii să mențină echilibrul competitiv chiar și atunci când se confruntă cu accidentări neașteptate.

Diablo III – Asigurare în modul Hardcore

Celebrul joc pe calculator Diablo III oferă un Hardcore Mode în care moartea personajului este permanentă.

Pentru a oferi un anumit nivel de asigurare, jucătorii își pot echipa personajele cu obiecte specifice care acordă vieți suplimentare sau reduc semnificativ daunele suferite, cunoscute ca mecanici de „cheat death”.

În plus, au apărut scheme de asigurare create de comunitate, în care jucătorii contribuie la un fond comun care compensează pentru echipamentul pierdut.

Aceste sisteme oferă o plasă de siguranță pentru jucătorii dispuși să-și asume riscuri ridicate, natura de risc mare și recompensă mare a modului Hardcore, asigurându-se că o singură greșeală nu duce la pierderea totală a progresului lor câștigat cu greu.

Registration

Aici iti poti reseta parola