Online

Ce trebue cercetat la un Automobil de ocazie. Un articol din 1923

 Cătălin Pena
Ce trebue cercetat la un Automobil de ocazie. Un articol din 1923

Cei mai mulți, când vor să-și cumpere un automobil, caută aspectul său exterior și în special la lustrul vopselei caroseriei, începea articolul din Ziarul Științelor și Călătoriilor, de marți 18 decembrie 1923.

La cumpărarea unui automobil de ocazie, după mine nu trebue să cercetăm prea mult caroseria și vopseaua, această fiind tocmai în planul al doilea, ci să cercetăm părâile mecanice, atât pe loc cât și în mers.

                                                       

O caroserie se poate repara ușor fie ea cât de veche, căci printr-o chituire, o vopsea și o lăcuire chestiunea este trașnată; acelaș lucru și pentru piele și capotă. Ceeace mai contribue ca să garnisească automobilul mai sunt farurile și alămăria, care se freacă ca să strălucească și ochii cumpărătorului sunt astfel furați și induși în eroare, iar banii din buzunar es fără cea mai mică înpotrivire; ceea ce cumpărați nu e decât o adunătură de fer vechiu, tablă, chit și multă vopsea, făcând sgomot mare și consumând mult și stricând câte un cauciuc la 60 Km.

 

Deci nu vă lăsați să fiți orbiți, de aspectul exterior, cum mulți sunt orbiți de rochile și bijuteriile extraordinare ale cucoanelor, ci căutați să vedeți vârsta, puterea și sănătatea acelui pe care aceste lucruri o împodobesc. De multe ori sub un aspect simplu găsești lucruri mult mai sănătoase ca sub un aspect complex și strălucitor.

Am spus mai sus că ceeace trebuelte luat în considerație în prima linie este partea mecanică, continua autorul anonim.

 

Apoi el lua pe puncte ceea ce trebuia studiat: “Starea direcției adică, jocurile, se va căuta să se verifice din ochi paralelismul roților și poziția lor în diferite situațiuni, se vor crceta spițele, se va cerceta și verifica starea robinetelor de la roți, se va observa cu băgare de seamă cele două osii și cadrul ca să nu fie crăpate, se va cerceta jocul buloanelor de arcuri, articulațiile frânei de mână și de picior”.

 

“Odată aceste preliminarii făcute, se trece la cercetarea mecanică propriu zisă ca: motor, cutia de viteze, transmisiunea cu cardan, diferențialul cu osia din spate sau transmisiunea cu lanț, după cum este cazul.

Cercetarea motorului de automobil se face numai după ce a funcționat și este cald”.

 

După ce dădea multe exemple despre cum se comportă un automobil în stare bună, specialistul concluziona: Un automobil cercetat în deaproape, vă va putea fixa asupra lui mai ales dacă suma cerută de vânzător este reală sau enorm majorată”.

 

Inapoi la articole
Citește în continuare pe EVZ Istoric