Fotografiile alb-negru arată flota de nave de debarcare blindate pe care Adolf Hitler le pregătise în 1940.
Luată în Canalul Mânecii în timpul antrevamentelor pe mare, una dintre fotografii arată clar Stâncile Albe din Dover și stațiile radar de acolo.
Imagini remarcabile au fost făcute de soldatul armatei germane Ernst Grossmann, care a fost dentist înainte de război.
Ernst Grossmann
Multe dintre fotografii prezintă unele dintre cele 150 de nave de debarcare cu fund plat, proiectate și construite de Germania înainte de invazie, denumită operațiunea Sea Lion.
Catamaranele de 80 de metri lungime au fost realizate folosind pontoane grele de pod care formau cele două corpuri la 40 de metri distanță și o suprastructură construită deasupra.
Nava a fost concepută pentru a debarca pe plaje și a fost capabilă să transporte sute de trupe, tancuri și artilerie grea.
Alte nave de debarcare au fost modificate pentru a fi utilizate ca baterii de arme plutitoare pentru a proteja armata invadatoare.
Ele au fost numite feriboturile Siebel, după maiorul Friedrich Siebel, însărcinat cu proiectarea lor.
El apare în unele dintre fotografii alături de comandantul nazist Generfeldmarschall Albert Kesselring care a fost judecat ulterior pentru crime de război.
Kesselring și Siebel
Din fericire, feriboturile Siebel nu au fost niciodată folosite în Canalul Mânecii, deoarece Hitler a anulat operațiunea Sea Lion în urma victoriei RAF în bătălia Marii Britanii.
Fotografiile au fost furnizate de familia lui Ernst Grossmann pentru publicare în revista Iron Cross.
Robin Schaefer, care este editorul secțeie istorice a publicației britanice, a declarat: „Sunt fotografii extrem de rare și oferă o privire asupra a ceea ce s-ar fi întâmplat dacă Germania ar fi invadat Marea Britanie”.
„O imagine uimitoare arată catargele radar din spatele stâncilor Dover. Acest lucru arată cât de aproape erau”.
„Acestea includ imagini cu înalți ofițeri germani care inspectează pregătirile, în special una dintre ambarcațiunile care urmează să fie folosite pentru traversare numită feribotul Siebel”.
Andy Saunders, editorul Iron Cross, a adăugat: „Germanii aveau o adevărată provocare pe mâini dacă ar fi să încerce o invazie transversală pentru că nu aveau nava de debarcare pentru a trece peste mare.
Această invenție a fost cheia realizării acestui lucru. Este o invenție uimitoare, având în vedere cât de repede au rezolvat această problemă.
Singura problemă a fost că atunci când au intrat în producție era prea târziu. Până la acel moment, aliații aveau superioritate aeriană după bătălia Marii Britanii, ceea ce însemna că Germania nu mai putea invada.
Operațiunea Sea Lion
Planurile pentru o invazie germană a Marii Britanii au fost discutate pentru prima dată în noiembrie 1939, la două luni de la începutul războiului.
Operațiunea Sea Lion a fost prezentată lui Hitler în iunie 1940 și după aceea Maj Siebel a proiectat nava de debarcare Siebel Ferry.