Evenimentul Istoric > Articole online > Când Formula 1 s-a întâlnit pentru prima dată cu Las Vegas: Marele Premiu Caesars Palace
Articole online

Când Formula 1 s-a întâlnit pentru prima dată cu Las Vegas: Marele Premiu Caesars Palace

Când Formula 1 s-a întâlnit pentru prima dată cu Las Vegas: Marele Premiu Caesars Palace

De asemenea, Formula 1 are o prezență masivă în industria de divertisment, fiind subiectul documentarelor, filmelor, serialelor TV sau a jocurilor video. În plus, sloturile și jocurile de cazino cu tematică F1, pentru care sunt oferite rotiri fără depunere de multe platforme de jocuri de noroc, adesea încorporează mașini F1 iconice, piloți și circuite.

Unul dintre marile titluri ale sezonului F1 din 2023 este spectacolul care va avea loc în Las Vegas, Nevada. Noua cursă din SUA a fost introdusă în calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 pentru 2023, programată să debuteze pe 18 noiembrie.

Parte din circuitul temporar de stradă al Marelui Premiu Las Vegas din 2023 va fi celebrul Las Vegas Strip. Este un eveniment mare și captivant, la fel ca Marele Premiu Miami din sezonul 2022.

Site-urile de pariuri Formula 1 vor avea cote pentru cursa din capitala jocurilor de noroc a lumii. Totul se potrivește perfect. Dar, în timp ce entuziasmul pentru această cursă nouă este la cote înalte, aceasta nu este prima dată când sezonul F1 a ajuns în Las Vegas.

Primul circuit din Vegas

Las Vegas a intervenit când cursa anterioară de la Watkins Glen din New York nu a putut să îndeplinească obligațiile financiare pentru sezonul F1 din 1981. Parcarea de la Caesars Palace, unul dintre cele mai faimoase cazinouri de pe Las Vegas Strip, a fost folosită.

A fost o zonă sigură și închisă, care nu a implicat perturbări masive în jurul străzilor orașului, și a fost o suprafață netedă ideală pentru curse. Un alt aspect pozitiv al circuitului era faptul că era larg, oferind oportunități de depășire.

Departe de ideal

Cursa originală a Marelui Premiu Las Vegas a avut câteva aspecte nefericite. Primul a fost faptul că s-a desfășurat în sens invers acelor de ceasornic, ceea ce a contravenit majorității altor curse F1, punând tensiuni neobișnuite pe partea stângă a mașinilor și gâturilor piloților.

A doua problemă a fost că două secțiuni ale circuitului temporar erau identice. Virajele 1 până la 5 și virajele 6 până la 10 aveau același traseu, ceea ce însemna că piloții treceau prin secțiuni repetate, ceea ce nu a fost bine primit.

Circuitul a fost, de asemenea, aglomerat într-un spațiu relativ mic și abia depășea 3 km, în timp ce multe curse de astăzi au piste de 5 km și mai mari, astfel că repetiția era accentuată.

Marele Premiu Caesars Palace

F1 a vizitat Las Vegas pentru Marele Premiu Caesars Palace pentru prima dată în 1981. Noua caracteristică a fost introdusă ca ultima cursă a sezonului de Formula 1 din 1981. A fost o cursă de 75 de tururi, cu o distanță de 272,775 km (169,50 mile).

Datorită căldurii ridicate din deșert care lovește zona în timpul verii, cursa a fost programată în mod rezonabil cât mai târziu posibil. Dar totuși, era suficient de cald pentru ca piloții să se confrunte cu multe dificultăți, chiar și în timpul antrenamentelor.

Cursa a fost câștigată de pilotul Williams-Ford, Alan Jones, cu 20 de secunde în fața marelui Alain Prost. Bruno Giacomelli a fost al treilea, iar britanicul Nigel Mansell și-a adus mașina Lotus-Ford pe locul patru, la o distanță mare față de primii trei clasați.

Întoarcerea în Vegas

Federation Internationale de l’Automobile (FIA) a fost mulțumită de eveniment și spectacolul de Formula 1 s-a întors în Las Vegas în 1982 pentru o altă ediție. Din nou, a fost cursa finală a sezonului și a păstrat același format de pistă, cu o mică creștere a lungimii cursei, de 273,750 km (170,100 mile).

De această dată, Marele Premiu Caesars Palace a fost câștigat de italianul Michele Alboreto pentru Tyrrell-Ford, mult înaintea locului doi, ocupat de John Watson în McLaren-Ford. Pilotul american Eddie Cheever a oferit fanilor din SUA multe motive de bucurie, terminând pe locul trei în fața lui Alain Prost, care plecase din pole position.

Vremuri Mai Bune Înainte

Când F1 revine în Las Vegas în 2023, cursa va fi din nou efectuată în sens invers acelor de ceasornic. Dar de data aceasta, circuitul este mult mai prietenos cu piloții, cu viteze maxime așteptate de până la 210 mph și include o porțiune de 2 km pe celebrul Las Vegas Strip.

Se simte mai mare, mai bun și, în mod important, s-a depus mult mai mult efort de planificare în acesta. Ar trebui să ofere divertisment complet, tipic pentru stilul Las Vegas.

Registration

Aici iti poti reseta parola