ANAF a vândut maşina ARO care i-a aparţinut lui Ceauşescu

 

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat vineri că a valorificat, prin licitaţie, automobilul de teren ARO 304 culoare GRI, an de fabricaţie 1977, care i-a aparţinut lui Nicolae Ceauşescu.

„Cei cinci ofertanţi participanţi la cea de-a doua licitaţie au supralicitat 16 paşi, bunul fiind valorificat la preţul de 189.180 lei”, arată un comunicat al ANAF.

Maşina a fost evaluată la suma de 137.500 lei, iar în luna ianuarie a fost organizată prima licitaţie, la care nu s-a prezentat niciun ofertant.

 

Licitaţia a fost reluată în data de 18 decembrie 2019, preţul de pornire fiind diminuat conform prevederilor legale cu 25% faţă de preţul de evaluare, respectiv 103.125 lei.

Direcţia generală executări silite cazuri speciale din cadrul ANAF desfăşoară periodic numeroase licitaţii, iar detaliile privind  organizarea acestora se găsesc pe site-ul ANAF şi pe pagina de Facebook dedicată anunţurilor.

Model special

ARO 304 a fost un model special al constructorului din Câmpulung-Muscel, bazat pe ARO 244, creat pentru Nicolae Ceauşescu.

Caroseria era prelungită decât în cazul modelului de la care s-a pornit. Diferenţa era şi în ceea ce priveşte motorizarea, ARO 304 fiind echipat cu un motor pe benzină de 2500cmc.

Printre dotările sale se aflau trapa electrică şi tapiţeria din piele, scrie promotor.ro.

Patru exemplare

Acest model de ARO a fost fabricat în 4 exemplare, primele două modele denumite 304 au fost produse în 1977-1978 și aveau grilă cromată și faruri simple, ovale.

ARO (Automobil Românesc) a fost un producător de vehicule off-road din Câmpulung-Muscel, România. Şi-a început producţia în 1957 şi a produs 360.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în 110 ţări (înainte de 1989 90% din producţie a fost exportată).

În septembrie 2003, Statul român a vândut, pentru preţul de 180.000 USD, 68,7% din ARO companiei americane „Cross Lander”, deţinută de John Perez. În contractul de privatizare erau prevăzute investiţii de 2 milioane de dolari în ARO, dar nici o investiţie nu a avut loc iar echipamentul ARO a fost vândut. 

 

Parteneri