Minunea văzută prima dată în Salonul Indian pe 28 decembrie

 

La Grand Café de pe Boulevard des Capucines 14, din Paris, în salonul Indian, s-a desfăşurat, la 28 decembrie 1895, prima reprezentaţie publică a cinematografului fraţilor Lumiere.

Acest moment este considerat şi actul de naştere al Cinematografului Lumiere.

Reprezentaţia a fost precedată, ca idee, de spectacolele lui Émile Reynaud la Musée Grévin prezentate de Teatrul Optic din Paris, încă din 28 octombrie 1892.

Prima proiecţie a fost o nereuşită, încasându-se din bilete suma de 30 de franci.

Ulterior, încasările au crescut la 2.500 de franci pe zi, costul unei reprezentaţii pentru o singură persoană fiind de un franc.

Acest fapt a dus la extinderea programelor la un număr de 20 pe zi, fiecare program cuprinzând 20 de minute de proiecţie.

Proiecţiile de la Grand Café fuseseră pregătite, încă de pe parcursul anului 1895, prin reprezentaţii cu caracter demonstrativ şi ştiinţific, prin publicitate, fiind asigurat un repertoriu alcătuit din 80 de filme, aparatură şi personal instruit.

Printre proiecţiile care au rulat atunci s-au numărat: La sortie des usines Lumiere, Voltige, La pęche au poissons rouges, L’arrivée des congressistes a Neuville-sur-Saône, Les forgerons, L’arroseur arrosé, Le déjeuner de bébé.

Auguste și Louis Lumière erau copiii industriașului francez Antoine Lumière, proprietarul unei uzine de aparate de fotografiat. Cei doi erau fotografi de meserie.

August Lumière s-a născut la 19 octombrie 1862 și a murit la 10 aprilie 1954.

Louis Lumière s-a născut la 5 octombrie 1864 și a murit la 6 iunie 1948. Cei doi sunt considerați inventatorii primului aparat de filmat și a primului aparat de proiecție cinematografică.

Primul aparat „cinematograf” al fraților Lumière folosit la filmat și la proiecție, alăturându-i-se o sursă de lumina.

De fapt, primul aparat era folosit atât la filmare, cât și la proiecție prin adaptarea unei surse de lumină.

Pentru atragerea unui număr mai mare de spectatori, se ajunge la concluzia că aceștia ar veni în sala de cinema dacă filmele ar fi în culori. Alternativa este de a colora imagine cu imagine filmele făcute până atunci, lucru posibil relativ ușor dat fiind lungimea lor mică.

Realizează acest lucru cu muncitorii uzinei lor. Rezultatul sunt niște filme colorate, diferit de cea ce se va numi peste ani film color.

La 17 decembrie 1903, pun la punct un sistem de film color, numit Autochrome, sistem pe care l-a aplicat și fotografiei.

Frații Lumière pun la punct, în anul 1933, proiecția filmului în relief.

Totuși, frații au declarat la început că „cinematograful este o invenție fără viitor” și au refuzat să-i vândă invenția lui Georges Méliès, însă viitorul a fost altul.

Cinematograful s-a dezvoltat devenind atât o nouă artă, cât și o nouă industrie.

În acest zbucium al căutărilor în dezvoltarea tehnicii cinematografice, îi vom mai găsi pe cei doi contribuind la dezvoltarea sistemului de transport sacadat al filmului în aparatul de proiecție, prin îmbunătățirea complexului de malta.

Toată viața lor cei doi au perfecționat și îmbunătățit descoperirea lor, cinematograful.