Istoricii au respins afirmațiile lor referitoare la acest graffiti, supranumit L’Importuno di Michelango.
Dar acum, Andriano Marinazzo, curator și istoric la Muzeul de Artă Muscarelle de la Colegiul William & Mary din Virginia, a adus noi dovezi în acest sens.
Andriano a susținut într-o lucrare științifică că un desen neglijat din arhiva Luvru a lui Michelangelo ar putea fi dovad că artistul ar fi putut să fie autorul lucrării de pe perete.
În timp ce cerceta desenele artistului, Andriano a găsit un contur delicat al unui bărbat cu mărul lui Adam proeminent, nasul roman, bărbia slabă și părul creț, a spus el pentru Wall Street Journal.
„Omul din această schiță arată ca omul misterios de la Palazzo Vecchio”, a spus el.
Alături de desen, care era pe o foaie cu versiunile timpurii ale unor lucrări mai cunoscute, cum ar fi o figură legată de faimoasa sa sculptură David, era un mesaj scris de la Michelangelo: „Cine ar spune vreodată că este de mâna mea?”.
Andriano, care a descoperit o schiță timpurie a lui Michelangelo a Capelei Sixtine, a spus că este convins că artistul a sugerat că omologul desenului a fost cioplit în peretele primăriei din Florența.
El crede că artistul italian l-ar fi sculptat când se afla la Florența în 1504 pentru a supraveghea instalarea sculpturii sale din David lângă ușa din față a clădirii.
Identitatea omului săpat în perete rămâne un mister. Dar Andriano spune că sculptura ar fi putut fi a lui Francesco Granacci, un prieten al lui Michelangelo, care a aprobat amplasarea sculpturii sale „David”.
William Wallace, istoric de artă la Universitatea Washington din St. Louis, este încântat de perspectiva găsirii unei noi lucrări a lui Michelangelo. „Ne plac descoperirile pentru că ne amintesc că istoria nu este o carte închisă”, a spus el pentru Wall Street Journal.
Gary Radke, istoric de artă la Universitatea Syracuse din New York, a declarat că ipoteza lui Andriano nu este „ridicolă”: „Nu știu cum am ratat-o înainte. Abia aștept să mă întorc la Florența să o văd”.
Michelangelo are o istorie a utilizării oricărei pânze sau material pe care le putea găsi pentru a schița idei – adesea în stil graffiti, potrivit lui Urlich Pfisterer, istoric de artă la Universitatea din München: „Michelangelo, dacă avea ocazia să o facă și credea că ar fi înțelept, nu ezita. Trebuie să îndrăznim uneori să credem lucruri noi”.
Dar nu toți istoricii de artă sunt convinși de posibila legătură. John Cunnally, istoric de artă la Universitatea de Stat din Iowa, a descris desenul ca fiind „grosolan și amatoristic”, care nu e în stilul lui Michelangelo.
Dario Nardella, primarul Florenței, a declarat că desenul a fost mult timp o „curiozitate intrigantă”. Dar el a spus WSJ că este puțin probabil ca orașul să ia măsuri suplimentare pentru a proteja opera, chiar dacă Michelangelo a făcut-o.
O serie de lucrări celebre din aceeași piață sunt deja protejate de camere de supraveghere, a spus primarul.
Sursa AICI