10 octombrie 1985: Avioane de vânătoare ale marinei americane interceptează teroriștii unui vas de croazieră
La 7 octombrie, patru teroriști palestinieni puternic înarmați au deturnat nava Achille Lauro în Marea Mediterană, în largul coastelor Alexandriei, Egipt. Aproximativ 320 de membri ai echipajului și 80 de pasageri au fost luați ostatici. Sute de alți pasageri au debarcat de pe nava de croazieră mai devreme în acea zi pentru a vizita Cairo și a vizita piramidele egiptene. Identificându-se ca fiind membri ai Frontului de Eliberare a Palestinei – o grupare palestiniană disidentă – atacatorii au cerut eliberarea a 50 de militanți palestinieni închiși în Israel. În cazul în care cererile lor nu erau îndeplinite, au amenințat că vor arunca în aer nava și îi vor ucide pe cei 11 americani aflați la bord. În dimineața următoare, au amenințat, de asemenea, că îi vor ucide pe pasagerii britanici.
Achille Lauro a călătorit spre portul sirian Tartus, unde teroriștii au cerut negocieri pe 8 octombrie. Siria a refuzat să permită navei să ancoreze în apele sale, ceea ce a determinat noi amenințări din partea teroriștilor. În acea după-amiază, aceștia l-au împușcat și l-au ucis pe Leon Klinghoffer, un evreu american în vârstă de 69 de ani, care era imobilizat într-un scaun cu rotile în urma unui atac cerebral. Corpul său a fost apoi împins peste bord în scaunul cu rotile.
Organizația pentru Eliberarea Palestinei (OEP) a lui Yasir Arafat a condamnat deturnarea, iar oficialii OEP s-au alăturat autorităților egiptene în încercarea de a rezolva criza
La recomandarea negociatorilor, nava de croazieră a călătorit spre Port Said. La 9 octombrie, teroriștii s-au predat autorităților egiptene și au eliberat ostaticii în schimbul unei promisiuni de trecere în siguranță către o destinație neprecizată.
A doua zi – 10 octombrie – cei patru s-au îmbarcat la bordul unui avion de linie EgyptAir Boeing 737, împreună cu Mohammed Abbas, membru al Frontului de Eliberare a Palestinei care participase la negocieri, un oficial al OEP și mai mulți egipteni. Avionul 737 a decolat de la Cairo la ora 16:15 EST și s-a îndreptat spre Tunisia. Președintele Ronald Reagan a dat ordinul final de aprobare a planului de interceptare a aeronavei, iar la ora 17:30 p.m. EST, avioanele de vânătoare F-14 Tomcat au localizat avionul la 80 de mile la sud de Creta. Fără să se anunțe, avioanele F-14 au urmărit avionul de pasageri în timp ce acesta a cerut și nu a primit permisiunea de a ateriza la Tunis. După ce o cerere de aterizare pe aeroportul din Atena a fost refuzată, F-14 și-au aprins luminile și au zburat aripă la aripă cu avionul. Aeronava a primit ordin să aterizeze la o bază aeriană NATO din Sicilia, iar pilotul s-a conformat, aterizând la ora 18:45. Deturnătorii au fost arestați la scurt timp după aceea. Abbas și celălalt palestinian au fost eliberați, ceea ce a provocat critici din partea Statelor Unite, care doreau să investigheze posibila lor implicare în deturnare.
La 10 iulie 1986, un tribunal italian i-a condamnat ulterior pe trei dintre teroriști la pedepse cuprinse între 15 și 30 de ani de închisoare. Alți trei teroriști, printre care Mohammed Abbas, au fost condamnați în contumacie pentru că au pus la cale deturnarea avionului și au fost condamnați la închisoare pe viață. Ei au primit pedepse mai aspre pentru că, spre deosebire de ceilalți, despre care instanța a considerat că acționau din „motive patriotice”, Abbas și ceilalți au conceput deturnarea ca pe un „act politic egoist”, menit „să slăbească conducerea lui Yasir Arafat”. Cel de-al patrulea deturnător era un minor care a fost judecat și condamnat separat.