Evenimentul Istoric > Articole online > Istoria universală > În 1900 a prezentat mașina al cărui principiu avea să fie utilizat de NASA pentru autovehiculul selenar
Articole online

În 1900 a prezentat mașina al cărui principiu avea să fie utilizat de NASA pentru autovehiculul selenar

La 13 ani instala sonerii electrice şi asigura alimentarea cu energie electrică a casei părinteşti, la 16 ani.

Odată cu izbucnirea celui de-Al Doilea Război Mondial, totul a fost reorganizat pentru a servi războiului: în locul Volkswagen-ului, de pe banda de producţie ieşeau autovehicule militare, precum Schwimmwagen (amfibie) şi Kübelwagen (blindat). Pe planşetele de proiectare ale Porsche Konstruktionen GmbH din Stuttgart erau proiectate autovehicule blindate, în loc de automobile de curse.

În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, biroul de proiectare Porsche este mutat la Gmünd în Kärnten (Austria), unde, după încheierea războiului, Ferry Porsche lucrează împreună cu echipa sa la instalaţii pe cablu şi tractoare, dar şi la reparaţii ale fostelor autovehicule militare.

Compania Porsche

Ferry Porsche şi sora lui, Louise, înfiinţează, în 1 aprilie 1947, compania austriacă Porsche Konstruktionen GmbH în Gmünd.

În această perioadă, compania primeşte comanda industriaşului italian Dusio de a construi o maşină de Formula 1 cu tracţiune integrală.

După modelul Beetle, în Austria, în valea Malta din Kärnten, prinde formă primul automobil sport care poartă numele Porsche.

Ferry prezintă, în 1948, un automobil cu numărul de serie 356, care mai târziu avea să pună bazele renumelui legendar al mărcii Porsche.

Nr. 1 păstra motorul amplasat central, dar următoarele coupe-uri realizate manual în Gmünd aveau motorul montat în spate. Peste zece cabriolete 356 sunt construite în atelierul din Salzburg, de pe Alpenstrasse.

Cea mai importantă decizie este luată când aliaţii hotărăsc să demareze producţia de automobile Volkswagen în fabrica Volkswagen reconstruită. Sunt solicitaţi tehnicienii companiei Porsche, care asigurau suportul la demararea activităţii. Ferry Porsche preia negocierile contractuale cu Nordhoff, proaspăt numitul director general VW.

În 7 septembrie 1948, pe numele inginerului Ferdinand Porsche este emis de către autorităţile din Spittal an der Drau (Austria), certificatul care permitea„Comerţul cu autovehicule şi componente ale acestora, limitat la produsele fabricii Wolfsburger Motorenwerke (ulterior fabrica Volkswagen)”.

Ferdinand Porsche a murit la 30 ianuarie 1951.

Pagini: 1 2

Registration

Aici iti poti reseta parola